Het uitvoeren en volgen van onderstaande handleiding is geheel op eigen risico!
Je kent het wel, zo’n handige teller bij je mail app op de iPad (of iPhone / iPhone touch). Maar enige tijd geleden bleef de mail app (in iOS versie 6) bij mij aangeven dat er een ongelezen mail aanwezig was, maar hoe ik ook zocht en waar ik ook keek, ik kon een dergelijke mail niet ontdekken. Toen dit gisteren weer gebeurde ben ik eens serieus op zoek gegaan waar dat vandaan komt en, belangrijker nog, hoe ik dat nummertje weer weg kreeg.
De oorzaak kan overal liggen, daar heb ik geen eenduidig antwoord op gevonden. Het treedt ook in meerdere gevallen op, bij Google Mail, bij een Exchange account, na het zoeken van mail op de server etc. Ik heb veel oplossingen op internet gevonden die voor mij allemaal niet werkten, maar me wel in een bepaalde richting lieten denken. Na wat uitproberen heb ik een work-around gevonden die voor mij perfect werkte en ook nog eenvoudig is om uit te voeren.
Open de settings en kies in het menu de optie “Mail, Contacts, Calendars”.
Vervolgens kies je in het rechtervenster je mailaccount (in dit voorbeeld zijn er 3 aanwezig en als voorbeeld is hier het Exchange account gekozen) en klik je op het pijltje naar rechts welke achter het account staat.
Daarna zet je de knop achter “Mail” op “Off” (zoals in het voorbeeld).
Er verschijnt een melding dat de mail uitgeschakeld wordt.
Vervolgens schakel je de iPad (iPhone /iPod touch) helemaal uit. Dus je houdt de aan/uit schakelaar in gedrukt totdat de melding “Slide to power off” verschijnt. Als het device helemaal uitgeschakeld is start je deze opnieuw en zet je op dezelfde manier de mail weer op “On”. De teller bij de mail zou nu weer moeten kloppen.
Thanks. Het werkt. Super!
Probleem was ontstaan bij ‘zoek verder op server’.
Dank je wel. Prima!
Helemaal top!
Thank god, gelukt!
Het kan zo simpel zijn, bedankt ik stoorde me er mateloos aan! Ook weer verholpen 🙂
Super! Dank je wel.
Super, dan je wel.
Werkt prima.
Super! Dankjewel, had niet verwacht dat ’t zo makkelijk op te lossen was. Eerste duidelijke uitleg die ik tegen kwam 🙂
Top! Probleem eindelijk opgelost.
Top dit, irriteerde me maar dit werkt.
dank je!
super! thxs
Jaaaaaaa!!!!! thxs
Ik heb deze off knop bij mail niet op mijn mini I-pad
Kan dus geen mail blokkeren.
Iemand nog een andere oplossing.
We hebben 4 miljoen ongelezen berichten bij e-mail
De iPad mini heeft hetzelfde OS als een normale versie. Via instellingen naar mail en vervolgens het account selecteren. Daar kun je met een schuifje toch de mail voor dat account uitschakelen?
Helaas geeft de mini I-pad deze mogelijkheid niet.
Als ik het account van hetnet selecteer, komt er een nieuw
scherm, echter hierop komt het woord mail niet voor en ook geen
On/Off knop. Wel kan ik het account aan of uit zetten.
Dat heb ik geprobeerd, dat heeft echter niet het gewenste resultaat.
Ik heb vandaag ineens ruim 4 miljoen mails binnengekregen,
Uiteraard niets geopend. Zal ik KPN vragen deze te verwijderen?
Ik heb geen ervaring met Het Net en hoe KPN daar de mail van aanbiedt. Als ik een advies zou mogen geven zou dat inderdaad bestaan uit het contacteren van KPN. Vier miljoen mailtjes moeten toch ook ergens vandaan komen. Ik ben wel benieuwd en wellicht zou u nog eens kunnen laten weten hoe het afgelopen is. In ieder geval succes.
Dankjewel heer/mevrouw, geweldige simpele oplossing voor t probleem!! en de eerste die kwam bij google;) 5/5
Het is nu opgelost. Uiteindelijk was het onze eigen schuld.
Doordat we in het buitenland vertoefden , waren we vergeten om
de laatste updates van Apple binnen te halen.
Door dit alsnog thuis te doen, bleken nadien alle unread mails te zijn verdwenen.
Nog erg bedankt voor het meedenken en veel succes verder.
Klopt, het werkt, maar het kan toch niet dat ik dit bijna dagelijks moet doen?
Dank voor je reactie. Nee, het lijkt me niet goed dat je dit dagelijks moet doen. Ik heb het in al die jaren maar één keer hoeven toepassen. Wellicht eens contact opnemen met de provider?
Ik merk dat dit ook werkt: mail in instellingen afzetten, mail in instellingen terug aanzetten, je moet dan wel je berichtgeving op je startscherm weer aanpassen want die komt niet meer door, nr blijft ongewijzigd staan maar vanaf de volgende inkomende mail klopt het weer…
Dit werkt inderdaad! Ook bij mij is de rode 2 verdwenen. Maar wie kan zeggen hoe ik de mail historie weer terug krijg? Mijn geaechiveerde mail staat nog wel in de mapen maar de inbox en verstuurde mail is gek genoeg leeg: wie weet hoe dit op te lossen is?
Via de settings kunt u bepalen hoeveel mail er gesynct mag worden. Staan die settings goed?
Ja, die staan op “geen limiet”. Het gekke is dat de archiemapjes en prullenmand nog wel gewoon gevuld zijn: vreemd he. Heb je wellicht nog een idee wat het zou kunnen zijn? Alvast dank!
Het is opgelost; met jouw tip is het ongelezen bericht gelukkig verdwenen en na een harde reset is de geschiedenis van de mailtjes weer teruggekomen! Fijn!
Super, goed te vernemen. Geen dank.
Het klopt idd het werkt weer super bedankt t-mobile??
Het werkt! Eindelijk af van die meldingen?
Top
Thks!!!
Hier nog een blije snuiter. Bedankt voor de tip. Was weliswaar geen wereldschokkend probleem, maar dat is een kriebel op je neus ook niet. Fijn dat het weg is.
Hè hè voor deze neuroot is er weer een plooi glad gestreken. Bedankt. Mijn leven zal nooit mee hetzelfde zijn. Heerlijk.
Thanks!!!! Eindelijk die stomme melding weg!
Geweldig wat een eenvoudige oplossing, hier help je heel veel mensen mee.
Hartelijk dank ook voor het PDF bestandje want ik ga het wel bewaren.
Groetjes,
Lidia
Super oplossing! Vond het ook zo iritant steeds, maar het was dus heel makkelijk op te lossen! Bedankt
Yes!!!!
zo onwijs bedankt,
ik kan er echt niet tegen zo’n 1-tje zien terwijl je net je hele map heb verplaatst en of leeg is
Thanks man, was echt irritant ja
Wat ben ik blij zeg.
Al maanden staat er een rode zeven bij mijn mail.
Op allerlei forums heb ik dit gevraagd en niet één oplossing hiervoor gekregen.
En vandaag kwam ik op deze site en jawel hoor.
Probleem opgelost.
Hartstikke bedankt
Super !
Na maanden het internet af te struinen eindelijk DE OPLOSSING.
Hartstikke bedankt
Dankjewel! Dit werkt. Jammer dat die Apple bagger toch iedere keer weer dit soort ellende heeft ….
Ik heb eerder het idee dat het aan de kant van de mailserver ligt. Bij meerdere accounts komt het bij mij soms voor, maar altijd bij hetzelfde account en dus dezelfde mailserver. In ieder geval goed dat het nu opgelost is. Dank voor de reactie.
Het is lastig om daar op afstand iets over te zeggen. Zet de mail eens uit met het schuifje en sluit vervolgens Instellingen / Settings af. Daarna houd je de home-knop en de aan/uit-knop ingedrukt totdat je het Apple logo ziet. Vervolgens log je weer in. Staat de mail dan weer automatisch aan?
En als het gehele mail account eens verwijderd wordt van de telefoon, vervolgens mail applicatie sluiten, telefoon opnieuw starten (home knop en aan/uit knop tegelijk inhouden tot apple logo verschijnt). Daarna mail app opstarten (account is er niet meer), mail app weer sluiten (helemaal) en dan account in settings weer toevoegen. Heb je dan weer al die “ongelezen” items?